۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱

مجری کهورت سلامت کارکنان ایران:

۲۰ درصد مطالعه کوهورت سلامت کارکنان وزارت بهداشت انجام‌شد

۲۰ درصد مطالعه کوهورت سلامت کارکنان وزارت بهداشت انجام‌شد

شاهرود-مجری کوهورت سلامت کارکنان ایران از آغاز مطاعات بر روی یک هزار و ۴۰۰ کارمند دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: ۲۰ درصد مطالعه کهورت سلامت کارکنان انجام‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس متولیان ظهر یک‌شنبه در چهارمین نشست فصلی انجمن اپیدمیولوژیست‌های ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه مطالعات کوهورت بر روی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران جمعاً به تعداد ۱۴ هزار نفر از سال ۹۴ مصوب شد، ابراز داشت: ۲۰ درصد مطالعه کوهورت سلامت کارکنان انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه برای هر نفر یک هزار و ۵۰۰ دیتا جمع‌آوری خواهد شد و این زمان طولانی را می‌طلبد، افزود: شروع کار این مطالعات از سال ۹۶ بود که به مدت ۱۵ سال در فواصل چهار سال یک‌بار این ارزیابی‌های جامع هر بار به مدت شش ساعت انجام می‌شود.

مجری کوهورت سلامت کارکنان ایران بابیان اینکه کارمندان موردمطالعه شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، قلب و عوامل محیطی تأثیرگذار بر شغل آن‌ها واقع می‌شوند، ابراز داشت: با توجه به اینکه درصد جابه‌جایی کارکنان به نسبت گروه‌های دیگر کمتر و تقریباً ثابت هستند این مطالعات در دستور کار قرار گرفت.

متولیان در ادامه تصریح کرد: مطالعه کوهورت کارمندان فرصت خوبی بود تا کل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران و ستاد وزارت بهداشت در مطالعات وارد شوند تا بتوانیم غیر از شناسایی عوامل بیماری‌های غیر واگیر در بحث ارتقا سلامت نیز ورود کنیم چراکه کارکنان این قسمت از دریافت خدمات پیشگیری و مراقبت محروم‌تر هستند.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین چالش مطالعات کوهورت هزینه بسیار بالای آن است، افزود: دسترسی به فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی و تغییرات مدیریت در سطح دانشگاه و وزارت بهداشت مهم‌ترین چالش‌های پیش رو این تحقیقات محسوب می‌شوند که از سوی دیگر کاهش انگیزه شرکت‌کنندگان، ضعف کار گروهی و همکاری داخل دانشگاه‌ها و تغییرات فنّاوری در مطالعات کوهورت کارکنان اثرگذار هستند.

کد خبر 4372586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha